Verzending en retourzendingen

Wij verzenden wereldwijd. Vele klanten vertrouwen ons.
Door jarenlange ervaring in de wijnhandel kennen wij perfect de meest geschikte logistiek. Voor elk land van bestemming passen wij onze logistiek aan om onze klanten zo goed mogelijk tevreden te stellen.

OPTIMALE VERPAKKING

Wij bereiden elke verpakking met de grootste zorg voor, voor een perfecte bewaring van de wijnen tijdens het transport en optimale discretie.

Uw pakket wordt op eigen risico verzonden, maar er wordt speciale aandacht besteed aan uw breekbare flessen. De dozen hebben de juiste afmetingen en uw flessen zijn goed beschermd.

LEVERINGEN

De pakketten worden gewoonlijk binnen 2 dagen na ontvangst van betaling verzonden. Dit kan variëren tijdens perioden van vriestemperaturen en hittegolven. Bestellingen worden echter geplaatst zonder garantie van leveringsdatum. Eventuele wijzigingen of vertragingen in de leveringen zullen geen aanleiding geven tot annulering of betaling van schadevergoeding.


Internationale levertijden zijn gemiddeld 7 tot 10 dagen, afhankelijk van het land van bestemming. 

OPVOLGING VAN UW PAKKET

Welke aflevermethode u ook kiest, wij sturen u een link waarmee u uw pakket online kunt volgen.

SHIPPINGKOSTEN


De verzendkosten zijn inclusief voorbereidings- en verpakkingskosten en portokosten.
Wij raden u aan al uw artikelen te combineren tot één bestelling. Wij kunnen geen twee afzonderlijk geplaatste bestellingen combineren en de verzendkosten zullen op elke bestelling van toepassing zijn.

In België is de verzending Gratis voor alle bestellingen van meer dan 120 euro.

De bestelde producten worden geleverd op het door de klant aangegeven adres. Het pakket zal bij de ontvanger worden afgeleverd via onze gebruikelijke vervoerder. De klant is verplicht de staat van de verpakking en de inhoud van de verpakking(en) bij levering te controleren en de geleverde hoeveelheid en referenties te vergelijken met de bestelbon. 

Het ondertekenen van het leveringsbewijs houdt de aanvaarding van de klant in. De klant is verplicht de vervoerder binnen 48 uur na ontvangst van het pakket op de hoogte te brengen van eventuele transportschade. Voor producten in voorraad gebeurt de levering binnen gemiddeld 7 dagen na ontvangst van de bestelling. 

Voor producten die in particuliere verkoop worden verkocht, geschiedt de levering binnen 7 dagen na het einde van de particuliere verkoop.

De Divine Wines website kan niet aansprakelijk worden gesteld voor verlies, beschadiging, fouten of gebreken in de levering zodra is vastgesteld dat er sprake is van omstandigheden waarover zij geen controle heeft. Omstandigheden buiten haar controle omvatten:

.

  • de toevallige gebeurtenissen of overmacht, te weten aardbeving, cycloon, storm, overstroming, oorlog, verkeersongeval van trein en vliegtuig, embargo...
  • daad, verzuim of nalatigheid van een derde, bijvoorbeeld een douanebeambte, een administratie, postdiensten, vervoerders, aan wie de zending zou zijn toevertrouwd. In geval van niet-naleving door de Divine Wines site van deze verbintenissen en ongeacht de oorzaak, zal de Divine Wines site enkel aansprakelijk zijn voor de terugbetaling van de dienst en in geen geval voor de gevolgschade die de klant zou inroepen.

Deze gevolgschade en verliezen omvatten elk verlies van inkomsten, winsten, rente of markten en alle verliezen die verband houden met het onvermogen om de zending geheel of gedeeltelijk te gebruiken. Indien het pakket beschadigd aankomt bij de klant, moet de klant het pakket weigeren en de website van Divine Wines hiervan op de hoogte brengen. 

Bij ontvangst van de informatie van de vervoerder verbindt de Divine Wines website zich ertoe onmiddellijk een identiek pakket te verzenden binnen de perken van de beschikbare voorraden. De aangeboden producten zijn geldig voor de duur van elke verkoop en binnen de grenzen van de beschikbare voorraden. 

In het geval dat één of meerdere producten niet beschikbaar zijn nadat de bestelling gevalideerd werd, verbindt de website Divine Wines zich ertoe de klant per e-mail of telefonisch te verwittigen van de gedeeltelijke of volledige annulering van de bestelling. Indien de betaling reeds van de bankrekening van de klant is afgeschreven, zal de website van Divine Wines zo spoedig mogelijk overgaan tot terugbetaling van het (de) niet geleverde product(en) door middel van een her-creditering van de creditcard waarmee de bestelling is betaald. De Divine Wines website kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor een mogelijk voorraadtekort dat zou leiden tot een vertraging in de levering van de bestelling.

.

FOUT BIJ HET AFHALEN

De klant beschikt over een termijn van 7 vrije dagen vanaf de levering van zijn bestelling om de ongewenste producten in hun originele verpakking terug te sturen zonder boete behalve de retourkosten die ten zijne laste blijven. De klant moet vervolgens de website van Divine Wines schriftelijk op de hoogte brengen van zijn beslissing alvorens de goederen terug te sturen.

OPHALING BIJ DIVINE WINES

Wenst u de leveringskosten te vermijden, dan kunt u ervoor kiezen uw bestelling af te halen in de Divine Wines-winkel, chaussée de Waterloo 1296 in Ukkel.
Neem contact met ons op om er zeker van te zijn dat uw bestelling er is.